Oman muotiblogin luominen voi olla kaikista kirjoitustehtävistä helpoin ja samalla vaikein. Tehtävä voi olla välillä sekä pelottava että jännittävä. Todennäköisesti mikään muu aihe maailmassa ei saa sinut niin hermostuneeksi kuin muodin aihe, kun alat luoda blogia, joka on omistettu yksinomaan upean ulkonäön kannalta.
Älä keskity yksinomaan rahan ansaitsemiseen: Kuten useimmat muut bloggaajat, myös muotibloggaajat voivat ansaita rahaa blogejaan markkinoimalla. Mutta rahan ansaitsemisen ei pitäisi olla blogin ainoa tarkoitus. Monet muotiblogit ovat nykyään kiinnostuneita tuottamaan tuloja eri muotimerkkien mainoksilla. Tämä tekee sydämestä sydämeen yhteyden rakentamisen lukijoiden kanssa liian vaikeaksi.
Kutsu lukija muotimaailmaasi: Ihmiset eivät käy muotiblogissa vain tarkistaakseen, mitä vaatteita bloggaajilla on yllään. He haluavat täydellisen muodikkaan kokemuksen saamalla tietoa siitä, mitä heidän pitäisi käyttää ja miksi. Lisäksi vierailijat haluavat päästä täydelliseen muotikokemukseen tai kuvitella olevansa siinä osassa maailmaa, johon tietty muotitrendi kuuluu. Tämä on paras tapa antaa tavallisille blogin lukijoille mukava “melkein” muotinäytöksen kaltainen kokemus pelottelematta heidän muodin makuaan. Itse asiassa suurin osa heistä kääntyy muotiblogin puoleen.
Sitouta lukijat erinomaisilla kirjoituksilla: On totta, että mukavat ja tarttuvat valokuvat ovat edellytys sille, että saat lisää liikennettä muotiblogiisi. Tämä ei tarkoita, että voit unohtaa pitää silmällä blogisi viestien laatua. Nokkelaan ja älykkääseen hauskanpitoon punotut kommentit pitävät lukijat koukussa ja saavat suurimman osan palaamaan uudestaan ja uudestaan. Huolimatta siitä, kuinka kauniita kuvat ovat ja kuinka tietosi ja muotitajusi auttaa vierailijoita, et voi odottaa heidän odottavan muutaman minuutin ennen lähtöä, kunnes mustavalkoinen tieto ei näytä tarpeeksi valaisevalta ja houkuttelevalta.
Tavoita lukijoita luomalla luottamusta: Muotiblogit ovat hieman erilaisia kuin tavalliset muotilehdet ja television elämäntapakanavat. Muotiblogeihin kirjoittaminen ei ole pelkkää neuvomista siitä, mitä pukea päälle ja mitä ei. Mutta lukijat rakastavat nähdä muotiblogeissa, kuinka tavalliset ihmiset todella pukeutuvat. Toisin kuin suositut muotilehdet ja tv-kanavat, tällaiset blogit kertovat kohdelukijoilleen, kuinka he voivat pukeutua mitä haluavat, luottavaisesti. Jotkut laajalti suositut muotilehdet eivät voi antaa samaa itseluottamusta, jota käyttäjä tarvitsee mukanaan.
Älä suosittele kalliiden tuotteiden ostamista: Unelma ostaa kalliita vaatteita, asusteita, laukkuja ja kenkiä suurilta muotimerkeiltä saa usein ihmiset lisäämään niitä varastoonsa. Silti monilla ihmisillä ei ole varaa tällaisiin merkkeihin. Tarkoittaako se, että nuo ihmiset eivät todellakaan voi tavoittaa sitä, mitä kutsutaan muodiksi varsinaisessa merkityksessä? Muotibloggaajat voivat kuroa umpeen kuilua luottamalla yhtä lailla pienibudjettituotteisiin kuin kalliisiin brändeihin.
Kuva on muotiblogien sydän: Korkealaatuiset valokuvat ovat muotiblogin menestymisen edellytys. Muoti on yksi aihe, jonka blogit vaativat paljon silmän aistihermoja. Joten on erittäin tärkeää, että bloggaaja etsii oikeanlaisia kuvia vahvistaakseen blogitekstien aiheita. Lukijat haluavat ehdottomasti katsoa, mitä heille ehdotetaan pukeutumaan. On erittäin tärkeää laittaa hyvin selkeitä ja ammattimaisesti otettuja valokuvia, jotka auttavat heitä myös visualisoimaan itsensä tällaisissa vaatteissa. On erittäin tärkeää, että blogeista tulee muotiinspiraatioita lukijoille. Muuten he eivät enää palaa blogiin.